Vind verkooppunt
Showrooms
  • Showroom
  • Proeflocaties
  • Bouwmarkt
  • Installateur
  • Winkels
  • Experience centers

Mijn portfolio

Je hebt nog geen producten toegevoegd aan je portfolio

Als je producten hebt toegevoegd aan je portfolio, kun je ze hier direct printen, via e-mail versturen of downloaden.

0 Product(en)
Download als PDF
Alles verwijderen

Dit product zit al in je portfolio.

De interactie tussen de kleuren en de omgeving is werkelijk fascinerend

Deze nieuwe opties zijn het juiste gereedschap voor creatievelingen

Michael Seum - Vice-president design

Michael Seum zorgt er bij GROHE voor dat de ontwerpen het karakter en de verbeelding van designers uit de hele wereld weergeven. Met GROHE SPA Colours ontwikkelden hij en zijn team een krachtig palet van langhoudende kleuren van hoge kwaliteit die passen bij ieder project.

Welke rol speelt kleur in jouw werk?

Michael Seum: Kleur is ontzettend belangrijk. Als je tien mensen vraagt naar hun mening over kleur, dan krijg je 15 verschillende antwoorden. We reageren allemaal anders op kleuren. Als je in de keuken en badkamer een kleur toevoegt, dan kun je dit niet net als muurverf snel veranderen. Wij gebruiken kleur, afwerkingen en materialen op zo'n manier dat deze jarenlang van betekenis zijn in huis – dit noemen we permanent design. De GROHE SPA Colours zijn zorgvuldig samengesteld om onze klanten het gereedschap en de vrijheid te geven om hun gewenste visie vorm te geven.

Waardoor raak jij geïnspireerd als je een afwerking creëert?

Michael Seum: Mijn team en ik gaan naar grote designbeurzen, bijvoorbeeld naar de ICFF in New York, Maison&Objet in Parijs, de design weeks in Tokyo en Londen en Salone del Mobile in Milaan. We raken geïnspireerd door de topontwerpers uit de designwereld.

Als we op designbeurzen zijn, dan kijken we niet specifiek naar onze industrie. We kijken naar de ontwikkelingen binnen de interieurbranche, zoals de meubelindustrie. En we reageren daarop met onze selectie kleuren en afwerkingen. Met ons assortiment kleuren willen we onze klanten laten zien dat er onbeperkte mogelijkheden zijn binnen onze collectie. Veel industrieën gaan gewoon mee met de trends, maar rages en modetrends verdwijnen gewoon weer. Zelfs de kwaliteit is slecht. Bij GROHE hebben we een evenwichtigere aanpak. Als je een GROHE product koopt, dan draait het om kwaliteit, technologie, duurzaamheid en design. Je weet dat deze kleur en afwerking toonaangevend zijn binnen de interieurtrends en dat ze dankzij onze hogere kwaliteitsnormen lang mee gaan.

Waarin verschillen de GROHE SPA Colours van kleuren zoals we deze doorgaans zien?

Michael Seum: We hadden voor kleuren kunnen kiezen die niet zo lang mee gaan. Deze zijn misschien één of twee jaar in. Maar het probleem van een badkamerinterieur is dat het een vast iets is: zodra de onderdelen geplaatst zijn, blijven ze voor een lange tijd. We moeten goed nagaan of een kleur geschikt is en hoe we deze kleur gaan toepassen. En ik denk dat er andere manieren zijn om kleur aan te brengen in een badkamer, bijvoorbeeld door verlichting. Daarom beschouwen wij kleur als een langdurige trend. In Milaan en Londen zien we al jaren de warme afwerkingen. Het is nu een geaccepteerde kleur en afwerking. Maar het is niet zo dat er geen uniekere afwerkingen komen zodra we nieuwe kleuren gaan ontwikkelen.

Een geïnspireerde vorm in combinatie met een inspirerende kleur