Installatie en onderhoud

ONDERHOUDSCONTRACT

Speciaal voor bedrijven bieden we een op maat gemaakt onderhoudscontract aan. Dat betekent zorgeloos genieten van de GROHE Blue Professional watersystemen. Een onderhoudscontract houdt in:

  • Initiële plaatsing kraan incl. koeler en carbonateur, filter en CO2-fles
  • Onderhoud & service
  • Tijdige vervanging filters & CO2-flessen

Neem contact op met GROHE via vakhandel@grohe.com om een afspraak te maken voor een op maat gemaakte offerte met onderhoudscontract.

VEREISTEN

  • Vrije ruimte van 50 x 40 x 50 cm (D x B x H)
  • 230V-voeding
  • Koudwatervoorziening
  • Ventilatie-opening in de onderkant van de kast (inclusief sjabloon)

ONDERHOUD

Het filter vervangen

Wanneer het tijd is om het filter te vervangen, wordt op het display van de kraan een oranje, knipperend lampje weergegeven.

Bekijk de video voor de handleiding.

De CO2-fles vervangen

Een wit, knipperend lampje waarschuwt u wanneer het tijd is om de CO2-fles te vervangen.

Bekijk de video om te zien hoe dit werkt

1:1 VERVANGING

Stap 1

De eerste keer dat u een CO2 fles koopt, heeft u de starterset 2Kg CO2 (of 425 gram) fles tot 350 liter koolzuurhoudend water nodig.

Stap 2

Voor iedere navulling heeft u de refillset 2Kg (of 425 gram) fles tot 350 liter koolzuurhoudend water nodig.

Veelgestelde vragen

Installatie

Waar moet ik aan denken bij het installeren van GROHE Blue?

De koeler heeft voldoende luchtventilatie nodig en vereist een uitlaat voor warme lucht naar de bodem van de keukenkast. Een maat voor de uitsparing is opgenomen in ieder productset.

Waar haal ik de waterhardheid vandaan?

De carbonaathardheid (relevant voor het GROHE Blue S-, M- en L-formaat filter) kan worden gemeten met de meegeleverde teststrip, terwijl de totale waterhardheid (relevant voor het GROHE Blue Mg+ filter) eenvoudig bij uw lokale water leverancier kan worden aangevraagd.

Onderhoud

Wanneer moet ik het filter vervangen?

Het filter moet na 12 maanden vervangen worden of wanneer de volledige capaciteit verbruikt is. De LED in de linkerhandgreep geeft de filtercapaciteit aan: knipperend blauw / tourquoise / groen licht - minder dan 20 liter filtercapaciteit -> bestel een filterpatroon. Snel knipperend oranje licht -> filterpatroon moet worden vervangen.

Hoe vervang ik het filter?

Het filter kan eenvoudig worden in- en uitgeschroefd. De watertoevoer hoeft hiervoor niet te worden uitgeschakeld.

Wat doe ik met het oude filter?

Het oude filter kan worden afgevoerd met het normale plastic.

Wanneer moet ik de CO2 fles vervangen?

Wanneer de CO2 fles leeg is zal de Ondus app je informeren met een push notificatie en zal het betreffende systeem rangschikken zodat dit bovenaan komt te staan. Tevens zal de LED in de linkergreep wit gaan knipperen.

Hoe vervang ik de CO2 fles?

Voor de 425 gram fles, haal de drukklep inclusief adapter uit de fles en sluit een nieuwe fles aan. Voor de fles van 2 kg sluit u de fles, haalt u de drukklep met adapter uit de fles los, sluit een nieuwe fles aan en open hem vervolgens.

Wat is de inhoud van de GROHE CO2 flessen?

  • 425g fles - 55 liter bruisend water
  • 2kg fles = 350 liter bruisend water

Wat gebeurd er als ik de GROHE Blue een langere periode niet gebruik?

GROHE adviseert om het filtersysteem niet gedurende langere tijd buiten gebruik te stellen. Als het GROHE Blue-filtersysteem enkele dagen niet wordt gebruikt, moet het filtersysteem worden gespoeld met minimaal 4 liter water. Als u het systeem langer dan 4 weken ongebruikt laat, moet het systeem worden gereinigd met de GROHE Blue reinigingsset 40434001 en het filter moet vervangen worden.

Als alternatief kunt u de automatische spoelfunctie via de Ondus-app activeren om het systeem één keer per week automatisch te laten spoelen.

Hoe maak ik het systeem schoon?

Koppel het filter en de CO2-fles los van het systeem. Desinfecteer uw handen en reinigingsadapter met behulp van de sproeikop van de reinigingscartridge. Bevestig vervolgens de reinigingsadapter op de filterhouder, schroef de reinigingscartridge in de vooraf geïnstalleerde adapter en activeer de automatische reinigingsmodus via de Ondus-app of het koelbeeldscherm.

Het schoonmaken duurt 20 minuten en tijdens het proces zal de LED in de linkerhandgreep van de kraan paars oplichten. Zodra het reinigen is voltooid, verdwijnt het paarse licht. De reinigingscartridge en adapter kunnen worden verwijderd en de CO2 fles + nieuw filter kunnen opnieuw worden aangesloten.

Voorraad beheer

Waar kan ik een filter en CO2 fles kopen?

Bezoek onze online GROHE Blue shop voor alle vervangfilters, CO2 flessen en accessoires of gebruik de bestelfunctie van de Ondus-app.

Hoe kan ik mijn opslag bijwerken?

Producten die via de Ondus-app worden besteld, worden automatisch aan uw opslagruimte toegevoegd. De hoeveelheid kan ook handmatig worden bewerkt.

Dashboard Ondus-app

Hoe kan ik systemen toevoegen aan mijn dashboard?

Systemen kunnen worden toegevoegd door een nieuw systeem te integreren aan uw Ondus-app. Hierna zal het nieuwe systeem ook in uw dashboard verschijnen.

Hoe kan ik systemen toevoegen aan mijn dashboard?

Systemen kunnen worden toegevoegd door een nieuw systeem te integreren aan uw Ondus-app. Hierna zal het nieuwe systeem ook in uw dashboard verschijnen.

Problemen met het product

Waarom stroomt het water niet?

Het filter is mogelijk niet correct geïnstalleerd, de slangen kunnen geknikt zijn of de watertoevoer is onderbroken/

Oplossingen

Plaats het filter recht (1 1/2 - 2 slagen)

Controleer de slangen op knikken

Open de afsluitkleppen volledig

Waarom heb ik E1 in het display, geen gefilterd water, een rood knipperend LED?

Veiligheidsafsluiting van de pomp.

Oplossingen

  • Ontkoppel de voeding, wacht 30 seconden en sluit opnieuw aan.
  • Plaats het filter recht (1 1/2 - 2 slagen)
  • Controleer de slangen op knikken
  • Open de afsluitkleppen volledig

Waarom heb ik E3 in het display, geen gefilterd water?

Geen verbinding tussen fitting en koeler, kabel of connector is defect.

  • Sluit de plug-in connector aan.
  • Neem contact op met GROHE Service

Waarom heb ik E5 in het display, geen gefilterd water, een rood knipperend LED?

Foutfunctie van koeler. Ontkoppel de voeding, wacht 30 seconden en sluit opnieuw aan.

Waarom heb ik E7 in het display, geen gefilterd water, een rood knipperend LED?

Sensor heeft vocht in de koeler gedetecteerd. Ontkoppel de voedingsspanning, wacht 15 minuten en sluit opnieuw aan.

  • Als condensatie optreedt, is de koeler daarna klaar voor gebruik
  • Als er lekkage optreedt, verschijnt de foutmelding opnieuw en moet contact opgenomen worden met de GROHE-service.

Waarom heb ik E8 in het display, Blue hendel knippert oranje?

Filtercapaciteit is overschreden. Vervang filterpatroon en reset capaciteitsteller via de Ondus-app of display.

Waarom knippert E9 afwisselend met HI in het display?

Koeler is oververhit. Zorg voor ventilatie en verlaag de omgevingstemperatuur tot max. 32 °C.

  • Laat de koeler minstens 10-15 minuten afkoelen.
  • Reset foutmelding E9, zie handleidin.

Heb je de GROHE BLUE Professional al gekocht? Registreer hem nu en krijg twee keer het voordeel!

Registreer nu jouw GROHE watersysteem en ontvang een extra jaar garantie! Klik op de onderstaande link, selecteer je product en voer de datum van aankoop en installatie in. Jouw garantiebewijs wordt naar je gemaild. Het is zo makkelijk!

Register now!
Grohe.nl maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak te vergroten. Door onze website te gebruiken ga je hiermee akkoord. Meer informatie