Vind verkooppunt
Showrooms
  • Showroom
  • Proeflocaties
  • Bouwmarkt
  • Installateur
  • Winkels
  • Experience centers

Mijn portfolio

Je hebt nog geen producten toegevoegd aan je portfolio

Als je producten hebt toegevoegd aan je portfolio, kun je ze hier direct printen, via e-mail versturen of downloaden.

0 Product(en)
Download als PDF
Alles verwijderen

Dit product zit al in je portfolio.

GROHE Atrio: Een klassieker in een nieuw jasje voor onze Uber-Verbonden Wereld

Het opnieuw ontwerpen van een klassieker is geen gemakkelijke taak. Maar GROHE's vicepresident van design Michael Seum ging graag de uitdaging aan. Een andere kijk verzinnen op de klassieke GROHE Atrio kraan was, zo vertelt hij ons, een geweldige kans. Voortbouwend op de sterke punten van dit vertrouwde GROHE- product wilde Seum het een gevoel van tijdloosheid bieden. We spraken Michael over het vinden van een nieuwe kijk op een klassieker, de uitdagingen voor zijn team van ingenieurs en het creëren van een icoon met de nieuwe Atrio.

Wat was het idee achter de nieuwe Atrio?

Voor mij is de definitie van een icoon iets dat je zo voor je ziet. We noemen Atrio een portret van elegantie en precisie. Het is een stevig, eigentijds ontwerp, maar met de juiste strategie voor het interieur, zou het ook in een klassieke of meer kosmopolitische omgeving kunnen passen. Omdat we zo'n eenvoudige, unieke geometrie voor Atrio hebben gebruikt, heeft de precisie een analoog, tastbaar gevoel. Zoveel van onze hedendaagse wereld is digitaal en uber-verbonden, we hadden echt het gevoel dat we dit intuïtieve gevoel een prioriteit moesten maken.

Hoe wordt dit aangedreven door de technologie die erin zit, zoals de cartouches?

De kwaliteit van het Atrio- ontwerp is het resultaat van het vakmanschap achter de kraan evenals van de precisie van onze hoogwaardige cartouches. Er zijn drie principes waarop we konden bouwen. Allereerst het cilindrische element dat de hele lijn aandrijft. Vervolgens een absoluut pure kruising van al deze geometrieën. En tot slot een obsessieve aandacht voor proportie. We wilden dat Atrio de kwaliteit van de GROHE- cartouche zou vieren - het is uiteindelijk de perfecte uitdrukking van ons design-DNA.

Welke uitdagingen moest je overwinnen bij het ontwikkelen?

De ingenieurs zagen het potentieel van het Atrio- ontwerp. Ik ben heel blij dat ze de ontwerpvisie hebben omarmd en alle technische elementen zo goed hebben laten werken. Ze hebben echt een ongelofelijk nauwgezet en geometrisch werk gedaan met de Atrio. Dat vormt de precisie. Alle voelbare feedback, het vakmanschap, de kwaliteit, de handgemaakte aspecten - het is allemaal dankzij hun inspanningen.

Hoe is de feedback op dit product tot nu toe geweest?

We hebben het eerst met een aantal klanten bekeken, evenals architecten met wie we zeer positieve relaties onderhouden. We doen veel werk aan projecten die twee tot vijf jaar duren - grote architectuurprojecten - en de reactie toen we Atrio op tafel zetten, was gewoon een schot in de roos. Het is echt iconisch. Het is prachtig, het is flexibel en het is eenvoudig. We hebben iets ontworpen waarmee architecten en consumenten op zoveel verschillende manieren ruimtes kunnen gaan ontwerpen.

Welke plannen heb je in de toekomst voor het Atrio?

We hebben net Atrio gelanceerd in GROHE Colors. Het ontwerp is zo volkomen neutraal dat we ervan overtuigd zijn dat dit het perfecte item is om nieuwe kleur- en afwerkingsmogelijkheden in de badkamer uit te drukken.