Uitbreiding van de GROHE Colors Collection biedt nog meer keuzevrijheid en geeft ruimte voor creativiteit in de badkamer

Zoetermeer, 23 juli 2019

  • Consumenten worden ontwerpers en hun verwachtingen van sanitairspecialisten verandert
  • GROHE speelt in op deze trend met de Colors Collection en Full Bathroom Solutions. Dit geeft consumenten meer vrijheid en mogelijkheden om een badkamer in hun eigen stijl te creëren
  • Met variaties in afwerking en tien verschillende kleuren in diverse GROHE-productlijnen, stelt het installateurs in staat om klanten te helpen om hun badkamer te personaliseren; van kraan tot bedieningsplaat van de WC.

Huiseigenaren zijn op zoek naar een persoonlijke touch, een look en feel die de persoonlijkheid weerspiegelt. Dankzij de uitgebreide Colors Collection van GROHE is het nu nog gemakkelijker om een badkamer naar wens te creëren – van kleur, stijl en afwerking van douches, kranen en accessoires.

Samenwerken met partners om Full Bathroom Solutions te ontwikkelen
Klanten willen een actievere rol in het ontwerpproces, maar hebben de hulp van experts nodig om de juiste keuzes te maken. Het is bij het kiezen en samenstellen van geïndividualiseerde producten en innovatieve technologieën namelijk nog steeds nodig om geïntegreerde productoplossingen te begrijpen. Daarom biedt GROHE partners die rechtstreeks met consumenten werken, een brede collectie geschikte producten om complete badkamers te creëren die passen bij de gepersonaliseerde badkamerconcepten.

Met name voor retailers, planners en installateurs is dit interessant omdat het adviseren over producten en het badkamerontwerp daardoor simpeler en doelgerichter is. Ze kunnen vertrouwen op GROHE’s Perfect Match, waardoor het makkelijker is om producten te selecteren die moeiteloos binnen drie principes passen: esthetiek, prestatie en comfort.

“De verwachtingen van consumenten veranderen in grote mate”, zegt Michael Seum, Global VIP Design GROHE. “Bij GROHE spelen we in op deze vraag door verder te bouwen aan de toekomst van water op basis van ontwerp en innovatie. We geven klanten de handvatten om hun stijl uit te drukken en we geven onze partners oplossingen die, volgens ons, leiden tot een grotere klanttevredenheid: het kiezen van een volledig afgestemde en gepersonaliseerde badkamer. GROHE streeft naar een sterke relatie met onze partners om de Full Bathroom Solutions en de uitgebreide Colors Collection tot een succes te maken, zowel voor onze eigen onderneming als voor die van hen.”

Eindeloze kleurvariatie
Een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe GROHE Colors Collection zijn de vele kleurvariaties. GROHE is de enige badkamerleverancier die een kleurenportfolio aanbiedt voor fittingen, douches, accessoires en bedieningspanelen. Het speciale recept voor succes is de langdurige afwerking. GROHE maakt gebruik van state-ofthe-art technologie om uitzonderlijke kwaliteit te leveren. Het physical vapour depostition (PVD) zorgt ervoor dat het oppervlak drie keer harder is, ondanks het glinsterend goud of geraffineerde roestvrijstalen afwerking heeft. Naast het feit dat harder is, is het oppervlak ook tien keer meer krasbestendig dan een standaard afwerking, zodat het heel lang meegaat.

Naast Classic Chrome bevat de collectie nog een aantal andere opvallende kleuren: SuperSteel, Cool Sunrise, Warm Sunset, Nickel en Hard Graphite. Voor een compleet overzicht van het kleurenportfolio, zie hier.

Complete badkameroplossingen
GROHE levert complete badkameroplossingen. Dit maakt het proces van planning en installaties voor partners makkelijker, door een uitgebreid portfolio van kranen, douchesystemen en accessoires te introduceren, evenals een zorgvuldig geselecteerd assortiment keramiek. Het geeft klanten ook de kans om losse producten te selecteren en te combineren die passen bij hun persoonlijke smaak en behoeften.

Ga voor meer informatie naar:
www.grohe.com

MEDIA CONTACT
Carolijn Goes
E: Carolijn.Goes@grohe.nl
T: +316 82 30 42 10

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.