Handenwassen

Vier op de vijf mensen wereldwijd wast handen niet na toiletbezoek

Breda, 28 oktober 2020

Nu de wereldwijde pandemie hygiëne onder een vergrootglas legt, valt het oog ook op de handhygiëne, zo wassen wereldwijd vier op de vijf mensen hun handen niet na een bezoek aan het toilet. Dit blijkt uit een publicatie van Wateraid in maart dit jaar. Door op social media inzichtelijke content te delen hopen LIXIL, fabrikant van water- en huisvestingsproducten, en GROHE, ter gelegenheid van de "Wereldwijde Handwasdag" op 15 oktober, het bewustzijn van het belang van handhygiëne te vergroten. Handhygiëne is ontzettend belangrijk om infecties te voorkomen en zeker nu is dit belangrijker dan ooit.

Sensorkranen als slim hulpmiddel voor betere handhygiëne
Tegenwoordig is een traditionele kraan - vooral in een openbare ruimte - geen aantrekkelijke optie. Ondanks dat sensorkranen niet nieuw zijn, krijgen ze steeds meer aandacht door het verhoogde bewustzijn voor hygiëne. De kraan gaat aan wanneer handen voor een sensor worden gehouden en gaat automatisch ook weer uit. Dit minimaliseert het risico van verspreiding van ziektekiemen en kruisbesmetting, doordat er geen contact is met het kraanoppervlak. Naast contactloze badkameroplossingen biedt GROHE ook intelligente oplossingen voor de keuken die voldoen aan de vernieuwde hygiëne-eisen. Zo kunnen kranen ook worden bediend met de onderarm, elleboog, pols of voet. Een perfecte oplossing voor verschillende woonruimtes.

Waterkraan GROHE

NIET VOOR PUBLICATIE
Ontdek meer hygiëne bevorderende producten in de GROHE FACTSHEET via de volgende link.
Volg ons op social media Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.

MEDIA CONTACT
Fiona van Duin-Lee
E-Mail: Fiona.vanDuin-Lee@grohe.com

Grohe Logo

Over GROHE
GROHE is een toonaangevend merk dat wereldwijd complete badkameroplossingen en keukenaccessoires verkoopt en heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation.

Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als motto ‘Pure Freude an Wasser’. Innovatie, ontwerp en ontwikkeling sluiten nauw op elkaar aan en zijn als geintegreerd proces stevig verankerd in Duitsland. Als gevolg hiervan dragen de producten van GROHE het keurmerk ‘Made in Germany’.

Lixil logo

Over Lixil
LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM.

Meer informatie op www.lixil.com.