Over Grohe

GROHE is 's werelds marktleider in de sanitairbranche. Vanuit vijf productielocaties produceren we sanitaire producten zoals kranen, watersystemen, douchesystemen en installatiesystemen voor de consumenten- en professionele markt. Onze kernwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid houden wij als internationaal merk hoog in het vaandel om je overal en altijd "Pure Freude an Wasser" te bieden. GROHE vind je inmiddels in meer dan 130 landen wereldwijd.

GROHE Nederland

Grohe Nederland B.V. is de Nederlandse marketing-, verkoop- en serviceorganisatie. We zijn zowel B2B als B2C gericht en hebben met uiteenlopende klantengroepen te maken, zoals (e)retailers, installateurs, bouwmarkten, adviseurs, architecten, projectontwikkelaars en woningcorporaties. Onze klanten nemen onze producten via de groothandel af die ze vervolgens weer doorverkopen aan consumenten en zakelijke eindgebruikers. Daarnaast geven wij technische en promotionele ondersteuning aan de diverse afnemers.

Onze organisatie stelt hoge eisen wat betreft productprestaties, dienstverlening en relatiebeheer. Bij GROHE Nederland werken 87 medewerkers die werkzaam zijn op de volgende afdelingen: IT & Facility, HR, Customer Integration, Logistics, Customer Care, Marketing, Finance en Sales.

GROHE Nederland
Metaalstraat 2
2718 SW Zoetermeer

Toon in Google Maps

GROHE Internationaal

GROHE hoofdkantoor

Het hoofdkantoor van GROHE en de GROHE Design Studio zijn gevestigd in Düsseldorf, de hoofdstad van Noord-Rijnland-Westfalen en Duitsland.

GROHE gelooft in het principe van korte communicatielijnen, zowel extern als intern. De transparantie en openheid van het kantoorpand, dat Richard Meier ontwierp, stimuleert interactie tussen de werknemers en de communicatie met partners. GROHE is wereldwijd een toonaangevend merk voor een complete badkamer oplossingen en keuken inrichting. Met in totaal van meer dan 6.000 werknemers, zijn er 2.400 werknemers werkzaam in Duitsland.

Merk van het Jaar

In de afgelopen tien jaar, ontving GROHE meer dan 300 design en innovatie awards en diverse top rankings als één van Duitsland 's ‘meest duurzame grote merken’. Dit bevestigt het succes van het merk. GROHE was het eerst in de industrie die de MVO-prijs won en was ook te zien in de gerenommeerde Fortune® magazine in de rangschikking van de Top 50 die ‘de Wereld Veranderen’.

De experts uit de 'Brands & Communications Design 2019 jury', werkzaam in de internationale industrie benoemden GROHE tot ‘Merk van het Jaar’. Samen met Deutsche Telekom en Happy Goal was GROHE een van de drie merken die uit de bijna 9000 inschrijvingen de hoogste onderscheiding ontving, en was de enige in zijn sector. Door de uitstekende ontwerpkwaliteit en het buitengewoon consistent overbrengen van de merkwaarden won GROHE de harten van de juryleden.

Productielocaties

GROHE heeft 5 productielocaties die voor alle 130 landen waarin GROHE actief is produceren:

  • Hemer in Duitsland . Hier worden de premium kranen (cartridges en kranen) geproduceerd.
  • Lahr in Duitsland . Hier worden alle douches en douchesystemen, evenals GROHE Sense Guard, geproduceerd.
  • Porta Westfalica in Duitsland . Hier worden alle installatiesystemen en bedieningsplaten geproduceerd.
  • Albergaria in Portugal . Hier worden alle thermostaatkranen, keukenkranen, watersystemen (GROHE Red en GROHE Blue) en alle gekleurde producten voorzien van een PVD coating.
  • Klaeng in Thailand . Hier worden alle éénhendelmengkranen, zinken componenten en cartridges geproduceerd.

Gericht op de behoeften van de klant, creëert GROHE intelligente, levens verbeterende en duurzame productoplossingen die relevante toegevoegde waarde bieden - en het kwaliteitslabel "Made in Germany" dragen. R&D en design zijn stevig verankerd als een geïntegreerd proces in Duitsland. GROHE neemt zijn verantwoordelijkheid als bedrijf zeer serieus en richt zich op een besparende waardeketen. Sinds april 2020 produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal. GROHE heeft zich ook tot doel gesteld om tegen 2021 plasticvrije productverpakkingen te gebruiken.

Bezoek GROHE.com

Lixil

GROHE is een onderdeel van de LIXIL Group Corporation sinds 2014. LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag echte uitdagingen oplossen en voor iedereen betere woningen realiseren.

Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologieën en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Dit passen we bij GROHE toe door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding aan het verbeteren van toegankelijkheid voor iedereen en verantwoorde bedrijfsgroei.

Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM. Meer dan 70.000 collega's in meer dan 150 landen zijn er trots op producten te maken die dagelijks het leven van meer dan een miljard mensen raken.

Ga naar Lixil.com

kantoor GROHE NL

Werken bij GROHE

Interesse in werken bij GROHE NL? Lees hier alles over onze bedrijfscultuur, onze peilers, waarom GROHE een 'Great Place To Work' is en kom erachter of GROHE bij jou past.

Werken bij GROHE
Logo GROHE

GROHE Group

Bezoek de GROHE Group website voor cijfers en feiten over het bedrijf, maar ook voor informatie voor investeerders en internationale projectplanners.

Bezoek GROHE Group