Garantievoorwaarden

Kwaliteit speelt bij GROHE een overheersende rol. Wij maken die kwaliteit tastbaar door voor elk product dat wij maken en elke dienst die wij leveren onze kwaliteitsuitgangspunten te hanteren. Een kleine greep hieruit:

  • Producten met een beproefde kwaliteit voor lange levensduur
  • Garantie bij fabricage- en materiaalfouten
  • Verlengde garantietermijn voor specifiek benoemde inbouwproducten van vijf naar tien jaar
  • Tien jaar levergarantie van onderdelen na het uit productie nemen van het hoofdartikel.
  • Eigen in- en externe servicedienst voor het snel en adequaat oplossen van mogelijke problemen.

Op deze pagina vind je belangrijke informatie met betrekking tot garantie, garantietermijnen en service inclusief de eventuele kosten.

GROHE 5 jaar fabrieksgarantie

5 jaar GROHE fabrieksgarantie

Wij maken onze belofte waar dat je topprestaties van ons mag verwachten. Daarom bieden wij 5 jaar garantie op het overgrote deel van ons assortiment. Hoogwaardige materialen, de nieuwste productiemethoden in combinatie met toonaangevende technologieën garanderen betrouwbare prestaties voor vele jaren.

In het onwaarschijnlijke geval van een reparatie of vervanging staat een gespecialiseerde installateur voor jou klaar. Binnen de genoemde garantietermijn verhelpen wij alle functiefouten aan het product, die geweten kunnen worden aan een fout, waarvoor wij verantwoordelijk zijn. Tijdens de genoemde termijn worden de ter opheffing van de fout benodigde onderdelen, het arbeidsloon, de vracht- en verpakkingskosten, niet berekend. Voorrijkosten worden alleen na het verstrijken van het tweede jaar van de garantietermijn berekend. Je vindt alles hierover in de garantievoorwaarden.

Geniet van unieke comfort en uitstekende functionaliteiten. Je hebt ons woord dat je kan vertrouwen op GROHE producten. Gegarandeerd.

Garantievoorwaarden 5 jaar
GROHE 2 jaar fabrieksgarantie

GROHE fabrieksgarantie 2 jaar plus

De ontwerpen van GROHE producten zijn vooruitstrevend en innovatief, waarbij de kwaliteit altijd wordt gegarandeerd. Bij de aanschaf van GROHE producten betekent dit dat je investering een combinatie is van kwaliteit, technologie, design en duurzame productie.

Op producten met een stekker, zoals onze speciale keukenkranen GROHE Red en GROHE Blue, geldt een garantieperiode van 2 jaar + 1 jaar na registratie. Bekijk de complete lijst met producten die gelabeld zijn als "“GROHE fabrieksgarantie 2 jaar plus” hieronder. Binnen de genoemde garantietermijn verhelpen wij alle functiefouten aan het product, die geweten kunnen worden aan een fout, waarvoor wij verantwoordelijk zijn. Tijdens de genoemde termijn worden de ter opheffing van de fout benodigde onderdelen, het arbeidsloon, voorrijkosten, de vracht- en verpakkingskosten, niet berekend. Je vindt hier alles over in de garantievoorwaarden.

Garantievoorwaarden 2+1 jaar
Artikelen met 2 jaar garantie

GROHE 10 jaar fabrieksgarantie

Uitgebreide GROHE fabrieksgarantie

Vooral voor producten waarvan de werking bepalend is en die dan achter de muur verdwijnen, is de zekerheid van een fabrieksgarantie van groot belang. Daarom biedt GROHE tien jaar fabrieksgarantie vanaf de datum van aankoop, op producten als inbouwdelen, inbouwframes en inbouwkranen. Bekijk het artikeloverzicht hieronder.

Binnen de genoemde garantietermijn verhelpen wij alle functiefouten aan het product, die geweten kunnen worden aan een fout, waarvoor wij verantwoordelijk zijn. Tijdens de genoemde termijn worden de ter opheffing van de fout benodigde onderdelen, het arbeidsloon, de vracht- en verpakkingskosten, niet berekend. Voorrijkosten worden alleen na het verstrijken van het tweede jaar van de garantietermijn berekend. Je vindt alles hierover in de garantievoorwaarden. Voorwaarde voor indiening van deze garantie is de originele factuur met daarop de aankoopdatum, aangeschafte producten en de naam, adres, plaats van de verkoper.

Garantievoorwaarden 10 jaar
Artikelen met 10 jaar garantie

Tarieven

Voor onze dienstverlening hanteren wij de regels, zoals die gelden conform onze garantievoorwaarden. Dit betekent dat als het een productfout betreft en een servicemonteur wordt ingezet, er al dan niet, volgens deze voorwaarden kosten in rekening worden gebracht.

Met ingang van 1 januari 2017 zijn de voorwaarden qua voorrijkosten aangepast.
Voor producten die na 01-01-2016 zijn aangeschaft, worden er na het verstrijken van het tweede jaar voorrijkosten in rekening gebracht.
Voor producten die vóór 01-01-2016 zijn aangeschaft gelden de “oude voorwaarden” en worden er na het verstrijken van het eerste jaar voorrijkosten in rekening gebracht.
Als het geen productfout betreft, worden de kosten van het bezoek, de arbeid en eventuele materialen aan de opdrachtgever doorberekend. De tarieven daarvoor zijn:

Voorrijden: € 80,00 incl. BTW
Arbeid : € 92,00 incl. BTW per uur. (te berekenen per 15 minuten)

Download garantievoorwaarden