Onderhoudstips
Behandeling van de kraan
Gebruik voor het reinigen van uw GROHE kraan géén schuursponsjes of schuurmiddel. Ook het gebruik van oplosmiddellen, reinigingsmiddelen met zuur, antikalk, schoonmaakazijn of andere reinigingsmiddelen met azijn raden wij af.
Reinig uw kraan met een klein beetje zeep en een vochtige doek. Kalkvlekken kunt u voorkomen door uw kraan na gebruik af te drogen. Wanneer er toch kalkvlekken ontstaan, verwijder deze dan met GrohClean, ons milieuvriendelijke reinigingsmiddel. GrohClean is te verkrijgen bij GROHE verkooppunten.
Belangrijk advies bij gebruik waterontharder
Bij gebruik van een waterontharder dient u rekening te houden met de afstelling volgens het advies van uw leverancier. Verkeerd ingestelde waterontharders kunnen onherstelbare schade aan metaaloppervlaktes die direct met indrogend douche- of badwater in aanraking komen veroorzaken. Deze schades zijn duidelijk herkenbaar aan een zogenaamd sinaasappeleffect op glansfinishes of onuitpoetsbare vlekken op geborstelde finishes. Op deze wijze aangetaste GROHE armaturen vallen buiten iedere vorm van garantie.
Vervangen van keerkleppen bij thermostaatkranen
Defecte of vervuilde keerkleppen in thermostaatkranen kunnen een oorzaak zijn voor het niet optimaal functioneren van een thermostaatkraan. Daarom is het van belang om deze keerkleppen – indien nodig - te vervangen. Dit kunt u zelf doen of laten doen door een GROHE servicemonteur of een erkend installatiebedrijf.
Eigenaren van drinkwaterinstallaties in bijv. ziekenhuizen, zorginstellingen en hotels zijn wettelijk (NEN 1006) verantwoordelijk voor het onderhoud van hun drinkwaterinstallatie. Dit houdt o.a. in dat zij de keerkleppen in thermostaatkranen iedere 10 jaar moeten vervangen
Keerkleppen zijn verkrijgbaar per stuk bij GROHE verkooppunten.