GROHE en duurzaamheid

GROHE en duurzaamheid

GROHE is wereldmarktleider op het gebied van sanitair. Streven naar de hoogste mate van duurzaamheid vormt een integraal en essentieel onderdeel van GROHE’s DNA en vormt naast kwaliteit, technologie en design de kernwaarde van het merk. GROHE streeft voortdurend naar een volledig duurzame benadering die in gelijke mate gericht is op de vastgestelde kernactiviteiten van medewerkers, leveranciers, klanten, processen, producten en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

GROHE heeft in april 2020 een CO2-neutrale productie gerealiseerd. GROHE bereikt daarmee een belangrijke mijlpaal in zijn langetermijn betrokkenheid met het milieu en duurzaamheid. Het initiatief sluit naadloos aan bij de vele maatregelen die wij hebben genomen om in onze fabrieken de vermindering van de CO2-voetafdruk te bevorderen en energiebronnen te besparen.

Thomas Fuhr
COO Fittings LIXIL International & Co-CEO Grohe AG

Duurzame ontwikkelingsdoelen

GROHE houdt zich intensief bezig met de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties. Onze focus ligt op de onderstaande 3 strategische pijlers.

Saniaire voorzieningen voor iedereen

Sanitaire voorzieningen voor iedereen

Tegen 2025 het levensonderhoud van 100 miljoen mensen verbeteren door middel van sanitaire en hygiënische initiatieven.

Lees meer (EN)

Duurzame consumptie en productie

Duurzame consumptie en productie

Tegen 2050 de nul CO2-uitstoot van woon- en lifestyleoplossingen en activiteiten bereiken en een toonaangevende fabrikant worden op het gebied van duurzaamheid.

Lees meer (EN)

Gelijkheid voor iedereen

Diversiteit en inclusie

Tegen 2030 een cultuur van inclusie verankeren in heel LIXIL en belangrijke doelstellingen inzake gendergelijkheid bereiken. Tegen 2030 moeten alle producten en diensten* gebaseerd zijn op het Universal Design-concept van LIXIL.

* Toepassingsgebied: Producten en diensten in Japan (vanaf augustus 2019)

Lees meer (EN)

In 2018 lanceerden wij ons initiatief om plastic in productverpakkingen te vervangen voor duurzamere alternatieven. Inmiddels wordt 82% van ons portfolio plasticvrij verpakt. Zodoende bespaart GROHE nu 37 miljoen plastic items per jaar. Onze missie is om volledig plasticvrije productverpakkingen te realiseren, dat is een belangrijke stap in onze bijdrage aan de strijd tegen het wereldwijde probleem van plastic afval.

Paul Rebergen
Leader Grohe Nederland

CO2-voetafdruk verminderen

GROHE streeft er altijd naar om duurzaamheid te vergroten en niet alleen met betrekking tot de eigen productie. Wij maken gebruik van intelligente technologieën om consumenten te helpen hun persoonlijke CO2-voetafdruk te minimaliseren. Wil jij ook je steentje bijdragen aan een beter milieu? Lees dan onze tips die je helpen om water en energie te besparen en ontdek de waterbesparende producten van GROHE die je daarbij kunnen helpen. Ook vind je meer informatie over GROHE’s duurzame productie en onze projecten om de onvermijdelijke CO2-uitstoot te compenseren.