Werken bij GROHE
Als wereldmerk voor sanitaire producten is het onze missie om iedereen zoveel mogelijk van water te laten genieten en echt ‘Pure Freude an Wasser’ te geven. We zijn er als merk en als bedrijf trots op als ons dat lukt. Bovendien vinden we het belangrijk dat onze medewerkers de ruimte krijgen om te leren en zichzelf te ontwikkelen.
Onze bedrijfscultuur
Bij GROHE streven we ernaar een dynamische omgeving te creëren die inspireert en de diversiteit van medewerkers aanmoedigt. We willen elke medewerker de kans bieden om niet alleen zijn of haar productiviteit te verhogen, maar ook om het volledige potentieel benutten. Daarom zetten we ons continu in om onze werkmethoden te vernieuwen en onze personeelssystemen te verbeteren. Zo zorgen we er samen voor dat we met energie en motivatie aan de slag kunnen gaan, elke dag weer.
Onze waarden
GROHE hanteert de drie LIXIL Behaviors: ‘Work with respect’, 'Do the right thing' en ‘Experiment and learn’. Deze drie LIXIL Behaviors bieden een uniforme manier van werken voor alle medewerkers, waardoor GROHE als merk van LIXIL een doelgericht, ondernemend bedrijf voor duurzame groei wordt.
- Work with respect
Het is belangrijk dat onze medewerkers openstaan voor elkaars meningen, overtuigingen en culturen. Door open naar elkaar te zijn, leidt dat tot verrassende projectresultaten en wordt er effectiever samengewerkt. - Do the right thing
Medewerkers zijn zich bewust van de maatschappelijke belangen die momenteel spelen. Elk jaar organiseren we een LIXIL Community Day, waarbij medewerkers zich op een positieve manier inzetten voor de maatschappij. Dit gebeurt bijvoorbeeld door afval op stranden of in natuurgebieden op te ruimen, non-profit organisaties te helpen, of les te geven over duurzaamheid op scholen. - Experiment and learn
De laatste LIXIL Behavior staat voor de ontwikkeling die een medewerker kan doormaken gedurende zijn of haar loopbaan bij GROHE. Om deze ontwikkeling te stimuleren, bieden wij (online) cursussen, trainingen en opleidingen aan. Zo kan iedere medewerker doorgroeien in zijn of haar expertise.
Onze pijlers
Om producten te maken die mooi en duurzaam zijn en bovenal voldoen aan jouw wensen, hanteert GROHE vier fundamentele kernwaarden: technologie, design, kwaliteit en duurzaamheid. Aan de hand van deze waarden toetsen wij alles wat we doen. We leggen de lat hoog, omdat we vinden dat je altijd het verschil moet zien of voelen wanneer je een GROHE product koopt of gebruikt.
GROHE is a Great Place to Work
Great Place to Work (GPTW) is een internationale organisatie die beoordeelt of een werkgever een goede organisatie is om voor te werken. Hierbij gaat het niet zozeer om de arbeidsvoorwaarden en faciliteiten, maar om onderling vertrouwen. GROHE werkt samen met GPTW om inzicht te krijgen in hoe tevreden onze medewerkers zijn over de organisatie. Via een jaarlijkse enquête wordt GROHE beoordeeld op de onderdelen vertrouwen, cultuur, trots, verbondenheid en plezier.
De resultaten van dit onderzoek bieden ons handvatten om nog innovatiever en effectiever te worden. Kortom, door deel te nemen aan Great Place to Work zorgt GROHE ervoor dat zij zich als werkgever en organisatie blijft doorontwikkelen.