GROHE Pure freude am wasser event

ISH 2021: GROHE trekt zich terug van de deelname om gezondheids- en veiligheidsredenen

Zoetermeer, 13 juli 2020

• GROHE zal niet deelnemen aan ISH 2021 van volgend jaar
  • Gezondheid en veiligheid hebben topprioriteit: voor medewerkers, klanten en alle betrokkenen
  • Deelname aan andere beurzen in de EMENA-regio wordt geëvalueerd

Na grondige interne discussies kondigt GROHE vandaag aan zich terug te trekken van deelname aan de ISH 2021 van begin volgend jaar. Drie belangrijke redenen leidden tot deze moeilijke beslissing: als internationaal merk en onderdeel van LIXIL staan de bedrijfswaarden voorop: respect en het juiste doen. In lijn met de inspanningen die tijdens de pandemie zijn geleverd om werknemers, zakenpartners en klanten met strikte hygiënische en veiligheidsmaatregelen te beschermen, blijven gezondheid en veiligheid een topprioriteit voor GROHE: voor zowel werknemers, klanten en iedereen die betrokken is bij de ISH. Ten tweede is het nog steeds een kwetsbare COVID-19-situatie in Duitsland en vooral in het buitenland en grote evenementen vormen een bijna niet te overzien risico. Bovendien is het door de ISH voorgestelde hygiëneconcept voor ons niet bevredigend.

GROHE ISH 2021

Jonas Brennwald, CEO LIXIL EMENA en co-CEO Grohe AG legt uit: “Met grote spijt moeten we onze deelname aan de vakbeurs ISH 2021 op de geplande tijd in maart 2021 annuleren. Onze klanten en zakenpartners verwachten een unieke merkbeleving met fantastische productlanceringen en een persoonlijke dialoog met ons tijdens de beurs. Onder de gegeven omstandigheden en beperkingen zien we dit echter niet mogelijk met het huidige traditionele beursconcept.”

"We vinden het jammer dat er geen wil was om de ISH-beurs uit te stellen tot een latere datum", voegt Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International en co-CEO Grohe AG toe. “Een van onze bedrijfswaarden is het juiste doen. We zijn ervan overtuigd dat annulering in deze crisissituatie helaas het enige juiste is om de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen te waarborgen.” Naar aanleiding van deze beslissing zal GROHE ook de deelname aan andere beurzen in de EMENA-regio herzien. Verdere informatie zal regionaal worden verstrekt.

Desalniettemin wil GROHE volgend jaar een unieke merkbeleving creëren voor zakenpartners en de media en werkt momenteel aan een alternatief concept. Hoe het Internationale merk zijn baanbrekende innovaties zal presenteren, zal te zijner tijd worden aangekondigd.

Volg ons op social media
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.

GROHE Logo

Lixil Logo