Vier op de vijf mensen wereldwijd wast handen niet na toiletbezoek

Breda, 28 oktober 2020

Nu de wereldwijde pandemie hygiëne onder een vergrootglas legt, valt het oog ook op de handhygiëne, zo wassen wereldwijd vier op de vijf mensen hun handen niet na een bezoek aan het toilet. Dit blijkt uit een publicatie van Wateraid in maart dit jaar. Door op social media inzichtelijke content te delen hopen LIXIL, fabrikant van water- en huisvestingsproducten, en GROHE, ter gelegenheid van de "Wereldwijde Handwasdag" op 15 oktober, het bewustzijn van het belang van handhygiëne te vergroten. Handhygiëne is ontzettend belangrijk om infecties te voorkomen en zeker nu is dit belangrijker dan ooit.

Sensorkranen als slim hulpmiddel voor betere handhygiëne

Tegenwoordig is een traditionele kraan - vooral in een openbare ruimte - geen aantrekkelijke optie. Ondanks dat sensorkranen niet nieuw zijn, krijgen ze steeds meer aandacht door het verhoogde bewustzijn voor hygiëne. De kraan gaat aan wanneer handen voor een sensor worden gehouden en gaat automatisch ook weer uit. Dit minimaliseert het risico van verspreiding van ziektekiemen en kruisbesmetting, doordat er geen contact is met het kraanoppervlak. Naast contactloze badkameroplossingen biedt GROHE ook intelligente oplossingen voor de keuken die voldoen aan de vernieuwde hygiëne-eisen. Zo kunnen kranen ook worden bediend met de onderarm, elleboog, pols of voet. Een perfecte oplossing voor verschillende woonruimtes.

Over GROHE

GROHE is een toonaangevend internationaal vertegenwoordigd merk voor complete badkameroplossingen en keukenaccessoires en heeft in totaal meer dan 6.500 werknemers, waarvan 2.600 in Duitsland. GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation. Als internationaal merk streeft GROHE naar de merkwaarden van technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid met als doel de ‘Pure Freude an Wasser’ aan zijn klanten te leveren.

Producten zoals GROHE Eurosmart of de GROHE-thermostaatseries, evenals baanbrekende innovaties als het GROHE Blue-watersysteem onderstrepen de diepgaande expertise van het merk. Gericht op de behoeften van de klant, creëert GROHE intelligente, levens verbeterende en duurzame productoplossingen die relevante toegevoegde waarde bieden - en het kwaliteitslabel "Made in Germany" dragen: R&D en design zijn stevig verankerd als een geïntegreerd proces in Duitsland. GROHE neemt zijn verantwoordelijkheid als bedrijf zeer serieus en richt zich op een bronnen besparende waardeketen. Sinds april 2020 produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal.

GROHE heeft zich ook tot doel gesteld om tegen 2021 plasticvrije productverpakkingen te gebruiken. Alleen al in de afgelopen tien jaar hebben meer dan 460 design- en innovatieprijzen en verschillende topposities bij de German Sustainability Award het succes van GROHE bevestigd. GROHE was de eerste in zijn sector die de CSR-prijs van de Duitse regering won en was ook te zien in de top 50 ‘Changing the world’ van het gerenommeerde Fortune®-magazine. Meer informatie: www.grohe.nl

Volg ons op onze social media kanalen Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.

Over LIXIL

LIXIL heeft revolutionaire technologieën met betrekking tot wateroplossingen en huisvestigingsproducten die elke dag, echte uitdagingen oplossen, betere woningen realiseren voor iedereen, overal. Op basis van ons Japanse erfgoed, creëren we toonaangevende technologie en innoveren we om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen transformeren. Maar het verschil met LIXIL is hoe we dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding aan het verbeteren van toegankelijkheid voor iedereen en verantwoorde bedrijfsgroei. Onze benadering komt tot leven door toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM. Meer dan 70.000 collega's in meer dan 150 landen zijn er trots op producten te maken die dagelijks het leven van meer dan een miljard mensen raken. Meer informatie: www.lixil.com.

MEDIA CONTACT
MSL